Kako privabiti, motivirati in zadržati dobre mlade kadre (Generacija Z)?

Kakšni so mladi iz generacije Z? So neodgovorni, razvajeni in nespoštljivi? Ali pa so iskreni, polni energije, odgovorni do okolja in digitalno vešči?

Vsaka generacija mladih je drugačna. Današnji mladi, generacija Z, torej tisti, ki so danes stari do 27 let, so odraščali s socialnimi platformami, pametnimi telefoni in jih bolj kot katerkoli drugo generacijo narekujejo trendi. Navajeni so, da jim je vse dosegljivo v trenutku, spretni so v iskanju informacij na spletu, mariskdo od njih pa še ni nikoli obiskal knjižnice (ker jim to ni bilo potrebno). Cenijo prost čas in imajo načelom strogo črto med zasebnim in poslovnim življenjem, delo, ki jim omogoča fleksibilnost pa jih motivira bolj kot višina plače. 

V nadaljevanju vam predstavljamo 6 glavnih izzivov pri motiviranju mladih iz Generacije Z:

1. Razumevanje njihovih vrednot in pričakovanj

  • Generacija Z ceni avtonomijo, tehnološko naprednost, hitro dostopne informacije in delovno okolje, ki omogoča ravnovesje med delom in zasebnim življenjem.
  • Izziv: Zagotoviti hitro in relevantno povratno informacijo ter priložnosti za samostojno delo in rast.

2. Tehnološka pričakovanja

  • Generacija Z so “digitalni domorodci” in pričakujejo, da bo tehnologija integrirana v vse vidike dela.
  • Izziv: Zagotoviti dostop do najnovejše tehnologije in orodij, ki omogočajo učinkovito in produktivno delo.

3. Fleksibilnost in ravnovesje med delom in zasebnim življenjem

  • Ta generacija ceni fleksibilnost pri delovnem času in mestu ter pomembnost dobrega ravnovesja med delom in zasebnim življenjem.
  • Izziv: Ponuditi fleksibilne delovne ure in možnosti dela na daljavo.

4. Povratne informacije in priznanje

  • Generacija Z pričakuje pogoste, neposredne in konstruktivne povratne informacije.
  • Izziv: Uvesti redne seje povratnih informacij in priznanja za dobro opravljeno delo.

5. Razvoj in karierne priložnosti

  • Ta generacija išče priložnosti za stalno učenje in profesionalni razvoj.
  • Izziv: Ponuditi možnosti za razvoj veščin, napredovanje v karieri in mentorstvo.

6. Družbena odgovornost in vrednote

  • Ta generacija močno ceni družbeno odgovornost in želi delati za podjetja, ki prispevajo k pozitivnim spremembam v svetu.
  • Izziv: Vključiti družbeno odgovorne prakse v poslovno strategijo in sporočiti te vrednote zaposlenim.

Pred 2500 leti je Sokrat rekel: “Današnja mladina ljubi razkošje. Grdo se vede. Prezira avtoriteto. Nima nobenega spoštovanja do starejših. Raje govori kot dela.” Vsaka generacija mladih s seboj prinaša določene izzive, ta modrost je stara že tisočletja. 

Če vas zanimajo strategije uspešnega motiviranja mladih tako iz Generacije Z kot Milenijcev, razlike med njimi in načine, kako jih privabiti ter zadržati v svojem podjetju, se nam pridružite na delavnici Vodenje z navdihom v zahtevnih gospodarskih okoliščinah. Več informacij o delavnici najdete tukaj.